Елементи на доброто лого на фирма

Елементи на доброто лого на фирма

Stefany Genova | 27 септември 2023

Ако трябва да посочим елемент от идентичността на една фирма, независимо от индустрията и предлаганите продукти и услуги, логото е това, което първо изниква в съзнанието ни. Доброто фирмено лого е запомнящо се, вдъхновява и е предпоставка за приемственост между бизнеса ти и неговите клиенти и партньори.

Наборът от характеристики, към които следва да се придържа твоят фирмен знак, не са малко на брой. Тук обобщаваме елементите, с които доброто фирмено лого се отличава от тези на конкурентите ти и ще има потенциала да участва в изграждането на корпоративния ти имидж успешно.

Лесно възприемане

Под “лесно възприемане” разбирай такова с един поглед. Достатъчно е да посочим за пример логото на Coca-Cola - само един поглед е достатъчен, виждайки тази марка, да я асоциираш с напитките ѝ. Лога като тези на Coca-Cola, а и редица световни брандове, са чудесен пример за емблематични, ефективни и вечни. И това не е случайно.

За да се възприема лесно от клиента или партньора на бизнеса, логото трябва да съчетава умело в себе си редица елементи. Тук бихме могли да споменем дизайн на елементи, изображения, цветове, шрифтове и т.н.

В целостта си те трябва да “кажат” на клиента максимално много, но с малък на брой и точно подбрани елементи. Лого, което е трудно за възприемане от масовия потребител, няма да има желания ефект за имиджа на твоята фирма.

Лесно запомняне

Добрите лога се помнят.е. За да бъдат запомнени обаче, тези търговски знаци са резултат от време, усилия и труд на дизайнери, маркетинг специалисти и други експерти, които вземат предвид множество фактори.

При изработка на фирмено лого принципът е следният: колкото по-просто е едно лого (разбирай, колкото по-малко елементи има), толкова по-запомнящо се е то.

Това има научно обяснение. Човешкият мозък не може да възприеме много на брой елементи, затруднява се. Затова най-често логата, превърнали се в лицето на марката, продукта и услугите ѝ, са прости и лесни за запомняне.

Дългосрочна визия

Логото, наред с името на фирмата, което често присъства в него, не се създава с краткосрочни цели. С други думи, когато създаваме лого, е грешно да мислим за него като за нещо, което ще ни служи тук и сега.

Напротив - идеята на логото е да представя бранда на бизнеса ти, заедно с продуктите и услугите му в дългосрочен план.

Адаптивност

Логото се създава, за да послужи за разпознаваемост на марката ти в много и различни формати. Казано по друг начин, едно лого следва да се проектира графично така, че да може се използва еднакво лесно във всеки дизайн - когато имаш нужда от лого за визитката, сайта, етикет на продукт, брошура и т.н.

Поначало логото следва да се мисли като елемент, който ще намира приложение навсякъде. В това се изразява мащабируемостта на доброто лого и тук е важно да отбележим, че тя не се ограничава до това да имаш векторен файл, който да използваш навсякъде.

Нещо повече - добре е в лого дизайна да не присъстват прекалено дребни детайли или засичащи се един пред друг елементи, защото в различните дизайни това може да бъде ключов проблем.

Уместност

Логото се създава, за да послужи за разпознаваемост на марката ти в много и различни формати. Казано по друг начин, едно лого следва да се проектира графично така, че да може се използва еднакво лесно във всеки дизайн - когато имаш нужда от лого за визитката, сайта, етикет на продукт, брошура и т.н.

Поначало логото следва да се мисли като елемент, който ще намира приложение навсякъде. В това се изразява мащабируемостта на доброто лого и тук е важно да отбележим, че тя не се ограничава до това да имаш векторен файл, който да използваш навсякъде.

Нещо повече - добре е в лого дизайна да не присъстват прекалено дребни детайли или засичащи се един пред друг елементи, защото в различните дизайни това може да бъде ключов проблем.

Избор на цвят

Психологията на цветовете влияе изключително много на хората без дори те да го осъзнават. Всеки цвят носи определена емоция, затова и подборът им има определящо значение за проектирането на логата.

Решението за това какви цветове ще включва логото ти до голяма степен ще повлияе върху възприятието. Червеният цвят например се асоциира със страст и енергия, а синият “говори” за увереност и стабилност.

Особено важен момент при създаването на лого е да се определят цветовете, които ще станат част от него, защото те могат да отразяват същността на бизнеса и да  комуникират с аудиторията му. След това ключова е работата на дизайнера, който ще ги изрази в графичния знак на бранда по най-правилния начин.

Форма и вид

Формата и видът на логото също влияят върху цялостното му възприятие от страна на потребителите. Заедно с другите елементи като цветове, шрифтове и т.н., които станаха част от тази статия, те ще придадат фин завършек на фирменото ти лого.

Правило на доброто лого на фирма е дизайнът да се придържа към малко текст (до търговското име) и изчистени форми и вид, лесни за възприемане и запомняне. Примери за някои от най-известните лога с прости форми и вид са тези на Nike, Apple, Pepsi и т.н.

Оригиналност

Можеш да откриеш вдъхновение в чужди лога на фирми, които биха ти били основни конкуренти, но в никакъв случай не можеш да копираш идеята им за лого. Първо, защото те най-вероятно са защитени търговски марки и това е наказуемо от закона. Второ, защото това няма да помогне на бизнеса ти, а точно обратното - би му навредило.

Доброто фирмено лого е оригинално. То представя бранда ти по уникален начин и само така може да бъде запомнящо се, да ти служи вечно и да работи в посока изграждане на корпоративна идентичност.

Съответствие с идентичността на марката

Логото преди всичко представя идентичността на марката ти и това се подразбира, говорейки за лого на фирма. Тя се утвърждава с набора от визии, в т.ч. лого, дизайни, а и елементи като език и стил, които следва в комуникацията си дадена марка.

Доброто лого по умел и въздействащ начин говори на потребителя за бизнеса, продуктите и услугите му. Ето защо всички изброени елементи тук следва да бъдат взети предвид при проектирането му.

Адаптиране към различни носители и формати

Както казахме по-рано, логоto оследва да може да използва в различни формати и да се адаптира за различни рекламни материали. Независимо дали е върху визитки, документи, опаковки, етикети и т.н., при всичките си приложения то трябва да се визуализира качествено.

Важно е то да стои добре както когато е малко по размер, така и когато е необходимо да е по-голямо. Плюс това, употребата му следва да е възможна както върху печатни материали за реклама, така и при използване на електронни формати.

Често задавани въпроси

Да, днес социалните мрежи са мощен маркетингов инструмент, от който си струва да се възползва всеки бизнес, без значение каква е сферата му на дейност и дали е голям, или малък.

Цените за поддръжка на бизнес профили и страници в различните социални мрежи могат да бъдат различни.

За да получиш конкретна цена за поддръжка на социални мрежи от NB Digital, свържи се с екипа ни.

Отговорът на този въпрос зависи преди всичко от типа бизнес, който развиваш, профила на потребителите, на които продаваш, а и други фактори.

NB Digital може да ти съдейства в избора на социална мрежа, в която да присъстваш, след изготвяне на анализ на целевите ти групи.

Абонирайте се за нашия бюлетин, за да получавате полезна информация и оферти